شبکه مجازی هنراموزان

باتوجه به ایجاد شبکه مجازی هنراموزان کل کشور از سوی دبیرخانه محترم کامپیوتر و جهت تشویق و ترغیب شما دوستان به استفاده از این شبکه، ازین پس کلیه اطلاع رسانی ها از طریق این شبکه و یا از طریق کانال تلگرام در اختیار همکاران استان قرار می گیرد و ازین پس از وبلاگ استفاده نخواهیم کرد. لینک شبکه در پایین قرار داده شده است.

http://computer.razaviedu.ir/social

فراخوان مطالب علمی جهت درج در گاهنامه الکترونیکی کامپیوتر

شیوه نامه مسابقه برنامه نویسی بصورت گرافیکی

 با توجه به اینکه یکی از برنامه هاي عملیاتی دبیرخانه کشوري رایانه در سال تحصیلی 94-95 مسابقه برنامه نویسی بصورت گرافیکی میباشد. لذا در این رابطه دبیرخانه اقدام به فراخوان در طراحی برنامه هاي گرافیکی نموده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر روی  فایل شیوه نامه  کلیک فرمایید.

ارائه طرح درس، نمونه سئوالات، تحلیل و بررسی کتب و پیشنهاد اصلاحات استاندارد های مربوطه

با توجه به اینکه یکی از فعالیت های همکاران گرامی ارائه طرح درس، نمونه سئوالات، تحلیل و بررسی کتب و پیشنهاد اصلاحات استاندارد های مربوطه است؛ منتظر فعالیت های انجام شده شما دوستان درین زمینه هستیم. بدیهی است کارهای برگزیده مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

افتتاح شبکه مجازی هنراموزان و سرپرستان کامپیوتر کل کشور

محیطی علمی برای حضور تمامی هنرآموزان و مدرسان رشته کامپیوتر فنی و حرفه ای و کاردانش سراسر کشور

فضایی جهت ارتباط و تبادل تجربیات، معرفی تواناییهای فردی و محصولات نرم افزاری،

فعالیت و انتشار مطالب درسی اعم از نمونه سوال، طرح درس و پروژه های عملی، در تالارهای تخصصی درسی.

تحلیل کتب، امکان انتشار بلاگ و صفحات و گروههای دلخواه

هنرآموزان عزیز، در ادرس سایت مربوط به شبکه مجازی هنراموزان کل کشور  computer.razaviedu.ir/social به منوی کاربران مراجعه کنید و در قسمت محل سکونت، ایران و سپس لرستان را انتخاب کنید. یا میتوانید بر اساس نام شهر اقدام به جستجو نمایید. البته همه اینها منوط به درج کامل مسخصات محل سکونت توسط همکاران در هنگام ثبت نام یا پس از ثبت نام و در قسمت ویرایش پروفایل است. 

بودجه بندی پيشنهادي سالانه استانداردهای کامپیوتر کاردانش

بودجه بندی پيشنهادي سالانه استانداردهای کامپیوتر کاردانش (وزارت ارشاد)، در سه رشته تصویر سازی،  تولید چند رسانه ای و طراحی صفحات وب تهیه شده توسط گروه کامپیوتر کاردانش استان آذربایجان شرقی را همكاران عزير مي توانند از اينجا دريافت كنند. 

جدول مشخصات و عناوین دروس رشته کامپیوتر شاخه فنی حرفه ای

برای دریافت جدول مشخصات و عناوین دروس رشته کامپیوتر شاخه فنی حرفه ای، می توانید از اینجا، فایل را دانلود نمایید.

راهنمای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دروس

برای دریافت فایل راهنمای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دروس، می توانید از لینک، استفاده کنید.

 

کارگاه هم اندیشی درس برنامه سازی دو

جلسه ی کارگاه برنامه سازی دو روز پنجشنبه صبح در هنرستان ام البنین خرم آباد برگزار شد. در این جلسه که با حضور جمعی از همکاران ناحیه ی یک و دو و برخی از همکاران مناطق نزدیک به خرم آباد برگزار شد، کتاب برنامه سازی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. در این جلسه، همکاران از تجربیات مفید خود برای ارائه ی قسمت های مختلف گفتگو کردند. در پایان به همکاران گواهی شرکت در کلاس گارگاهی ارائه شد. کلاس کارگاهی بعدی، اطلاع رسانی خواهد شد.

ادامه نوشته

طراحی سوالات استاندارد

با توجه به اینکه یکی از فعالیت های هنراموزان، طراحی سوالات استاندارد و افزودن سوالات به بانک سوال می باشد و اینکه ممکن است بعضی دوستان در طراحی سوال، اشکالاتی داشته باشند؛ فایل طراحی سوالات استاندارد در اختیار شما دوستان قرار می گیرد و از اینجا قابل دانلود است. 

اولین همایش گروه کامپیوتر فنی حرفه ای و کاردانش شهر خرم اباد

به اطلاع همکاران گرامی می رساند اولین همایش گروه کامپیوتر فنی حرفه ای و کاردانش شهر خرم اباد تحت عنوان "بررسی کتاب و روش تدریس درس برنامه سازی دو" در روز پنج شنبه 94/8/14 از ساعت 8 الی 12 در محل هنرستان ام البنین برگزار خواهد شد. از شما همکار گرامی دعوت می شود که در این همایش حضور به هم رسانید. در ضمن از همکارانی که دارای تجربیاتی در این زمینه هستند و مایل به ارائه ان برای دیگر دوستان می باشند، دعوت به مشارکت در کلاس می گردد. 

ادرس: خیابان شهدای غربی - پشت امامزاده دوبرادران - هنرستان ام البنین

نکته: کلاس فوق کارگاهی بوده و به شرکت کنندگان گواهی حضور اعطا می شود.

نکته: در صورت مساعدت مسئولین، بعدا همین کارگاه در سطح قطبی و یا استانی برگزار خواهد شد.

 

لینک کانال تلگرام گروه کامپیوتر استان لرستان

برای هماهنگی بیشتر و نیز اطلاع رسانی اسان و سریع به همکاران کامپیوتر استان لرستان، کانالی در تلگرام ساخته شده که لینک ان در زیر قرار دارد. لطفا به کانال ما بپیوندید.

https://telegram.me/ComputerLorestan

اعلام فراخوان شرکت در هفتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی ویژه دانش آموزان و معلمان

اعلام فراخوان شرکت در هفتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی ویژه دانش آموزان و معلمان:

حمید رضا دعاگویی توسعه وتعمیق فرهنگ تولید محتوای آموزشی الکترونیکی ، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یادگیری، تولید مواد و رسانه های یادگیری متناسب با نیاز معلمان و دانش آموزان و استفاده از آنها در فرایند تدریس- یادگیری، زمینه سازی برای مشارکت فعال معلمان، مربیان در تولید و بهره برداری از مواد و رسانه های یادگیری و ایجاد زمینه استفاده از مواد و رسانه های آموزشی مبتنی بر فناوری آموزشی در فرایند یاد دهی- یادگیری را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد.
وی گفت: کلیه دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی، دوره متوسطه اول و دوم، هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش مدارس دولتی، غیردولتی و استثنایی می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
دعاگویی افزود: کلیه معلمان مدارس دولتی وغیر دولتی ، هنر آموزان هنرستان های فنی و حرفه ای ، مدرسان دانشگاه فرهنگیان و کارکنان آموزشی شاغل در ادارات آموزش و پرورش نیز مجوز شرکت در این جشنواره را دارند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: دانش آموزان، معلمان ، مدرسان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان می توانند محصول کار خود را به صورت کار اشتراکی ارائه نمایند.
حمید رضا دعاگویی تاکید کرد: معلمان مدارس غیر دولتی پس از دریافت تاییدیه از مدرسه محل خدمت می توانند در جشنواره شرکت نمایند.
وی گفت: تولید درس افزارهای آموزشی متناسب با موضوعات کتب درسی دوره ابتدایی و متوسطه اول، تولید اجزای آموزشی متناسب با موضوعات کتاب های درسی دوره ابتدایی و متوسطه اول، تولید نرم افزارهای پرورشی و قرآنی در حوزه آموزش و پرورش، تولید نرم افزارهایی در حوزه تربیت بدنی، سلامت و مراقبت از آسیب های اجتماعی و تولید نرم افزار های بازی و سرگرمی آموزشی با تأکید بر مفاهیم کتاب های درسی را از مهم ترین محور های این جشنواره هستند.
دعاگویی اظهار کرد: تولید رسانه های الکترونیکی و شرکت در این جشنواره فقط در پایه های اول تا ششم ابتدایی وپایه های هفتم، هشتم و نهم متوسطه دوره دوم می باشد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: متقاضیان با مراجعه به بخش جشنواره حمایت از پدید آورنده گان موارد و رسانه های الکترونیکی یادگیری در شبکه ملی مدارس ایران به نشانه الکترونیکی Roshd.ir مراجعه ونسبت به ثبت نام خود و دریافت کد رهگیری اقدام نمایند.
حمید رضا دعاگویی خاطر نشان کرد: شرایط فنی و اختصاصی و توضیحات در خصوص معیار های ارزیابی آثار و بخش های مختلف جشنواره از طریق شبکه ملی مدارس به نشانی فوق اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه این جشنواره در دو مرحله منطقه ای و استانی برگزار می گردد گفت: نفرات برگزیده مرحله استانی به مرحله کشوری این جشنواره راه می یابند.

حذف دو رشته کاردانش

به اطلاع می رساند، تمامی 23 عنوان رشته های مهارتی اعلام شده در بخشنامه شماره 410/167832 مورخ 92/08/06 ، در دوره روزانه قابل ارائه است، لیکن مقتضی است که از سال تحصیلی (94-93) دو عنوان از رشته ها با مشخصات جدول زیر الزاما در هنرستان های روزانه کاردانش از پایه دوم ارائه گردد.

بنابراین ترتیبی اتخاذ نمایند که از مهر ماه سال جاری، صرفا دو رشته مهارتی با کدهای 6271 و 6273 در هنرستان روزانه کاردانش به ترتیب جایگزین رشته های مهارتی با کد رایانه ای 6139 و 6137 شود و دانش آموزانی که در پایه دوم در رشته های مهارتی قبلی که در جدول ذیل به آن ها اشاره شده، به تحصیل اشتغال داشته اند، بتوانند در سال تحصیلی 94-93 در پایه سوم در همان رشته قبلی خود ادامه تحصیل دهند. قابل ذکر است در دوره بزرگسالان و داوطلبین آزاد و مدارس راه دور، کماکان رشته های مهارتی قبلی نیز قابل ارائه می باشد

ردیف نام رشته مهارتی قبلی کد رایانه ای نام رشته مهارتی جدید کد رایانه ای
1 تصویرسازی کامپیوتری 6139 تصویرسازی با رایانه 6271
2 طراحی صفحات وب 6137 طراحی و توسعه صفحات وب 6273

برنامه عملیاتی سال تحصیلی 95-94

برای دریافت برنامه عملیاتی گروه رایانه در سال تحصیلی جاری روی لینک برنامه عملیاتی  کلیک نمایید.